عيد الاضحى المبارك

مواضيع تهمك

ركن تقنيات محركات البحث سيو SEO قسم يهتم بتحسين ترتيب موقعك بمحركات البحث وبناء الباك لينك ومتابعة امور السيو وطرق مسك الكلمات.

اضافات شركة DragonByte Tech

السلام عليكم ورحمة الله, يسعد مساكم بكل سرور . عندي استفسار بسيط شفت منتجات DragonByte Tech] اضافاتهم كثيرة جدا , لاكن...

قديم 04-21-2018, 01:43 AM
المشاركة 11
هيلبرنت
.:: رفيق درب ::.
  • هيلبرنت غير متواجد حالياً
افتراضي رد: اضافات شركة DragonByte Tech
بخصوص اللى بيحصل الان مع ترايدنت ده نتيجة لاستغلال بعض الاعضاء ترايدنت نظرا لانه موقع كبير وعريق وله بيج رانك عالى فعليه قامو بوضع روابط مواقعهم به وطبعا تقريبا نص الروابط دى بعد فتره ستجد انها لاتعمل لان صاحبها كان بيجرب يبقى صاحب موقع اما بخصوص النصف الاخر من الروابط يا اما روابط لمدونات بلوجر او الوردبريس وكلها للاشهار وجوجل لما بيجى يراقب بيراقب كل شى وعليه يبدء فى تقيم موقعك.
من فتره ديف بوينت انتبه لهذا فغير دومين مركز التحميل وايضا اسكريبت المعهد وعليه تخلص من الروابط الميته اما ترايدنت فتاخر فى هذة الخطوة.

علشان كده ومن زمان ابو كريم وضع سياسته وهى كالاتى
عدم وضع صوره باى موضوع الا بعد على الاقل ظ¢ظ*ظ* حرف وده كان واضح فى موضوع كيف تكتب محتوى حصرى.
جعل كل الروابط دتخل كود نصى مع لغى البروتكول علشان لو الروابط عطبت يبقى فى السليم ... وحجات اخرى .

نرجع لموضوع انا لم اجرب هاك التنين واعتقد لا يوجد موقع عربى جربه فلا استطيع ان الزمك به لان لا اعرف هل سوف يستهلك موارد السيرفر ام لا فخليك فى vBseo

قديم 04-21-2018, 03:02 PM
المشاركة 12
S!L3NT H!LL
.:: كبار شخصيات المنتدى ::.
المنتدى مراقب من خلاله
  • S!L3NT H!LL غير متواجد حالياً
بخصوص اللى بيحصل الان مع ترايدنت ده نتيجة لاستغلال بعض الاعضاء ترايدنت نظرا لانه موقع كبير وعريق وله بيج رانك عالى فعليه قامو بوضع روابط مواقعهم به وطبعا تقريبا نص الروابط دى بعد فتره ستجد انها لاتعمل لان صاحبها كان بيجرب يبقى صاحب موقع اما بخصوص النصف الاخر من الروابط يا اما روابط لمدونات بلوجر او الوردبريس وكلها للاشهار وجوجل لما بيجى يراقب بيراقب كل شى وعليه يبدء فى تقيم موقعك.
من فتره ديف بوينت انتبه لهذا فغير دومين مركز التحميل وايضا اسكريبت المعهد وعليه تخلص من الروابط الميته اما ترايدنت فتاخر فى هذة الخطوة.

علشان كده ومن زمان ابو كريم وضع سياسته وهى كالاتى
عدم وضع صوره باى موضوع الا بعد على الاقل ظ¢ظ*ظ* حرف وده كان واضح فى موضوع كيف تكتب محتوى حصرى.
جعل كل الروابط دتخل كود نصى مع لغى البروتكول علشان لو الروابط عطبت يبقى فى السليم ... وحجات اخرى .

نرجع لموضوع انا لم اجرب هاك التنين واعتقد لا يوجد موقع عربى جربه فلا استطيع ان الزمك به لان لا اعرف هل سوف يستهلك موارد السيرفر ام لا فخليك فى
vBseo
اها , فعلا مشكلتهم كبير يعني الي فهمتو من كلامك اذا ارادو العودة بقوة لجوجل لازم يحذفو الروابط الميتة وهذا الامر من المتوقع مستحيل ؟؟؟؟؟؟
بالتوفق لهم يبقا منتدى قدم اشياء كثيرة , على حسب المثل لكل جواد كبوة , يعني ان شاء الله الطريق امام هيلبرنت.
بالرغم من ضعف المشرفين هنا الى ان هيلبرنت منافس بقوة.
والاحظ فعليا ارشفت هيلبرنت افضل في امور كثيرة .

بخصوص هاك التنين والله ودي اجربه بس خايف , كل ما ازبط وضع المنتدى عندي بيرجع يخرب ؟ بس من بعد اذنك معاك صورة للوحة التحكم للهاك
ايضا من بع اذنك اذا تسنى لك وقت تطرح لنا اعدادات هاك
DragonByte Tech: vBOptimise (Lite)2.7.1

اشوف الهاك ممتاز جدا , بس مش عارف اتوصل لافضل شي الهاك غير معرب والترجمة ما افهم منها شي كلام متكسر.

قديم 04-21-2018, 08:16 PM
المشاركة 13
هيلبرنت
احتلال قمة جوجل اصبحت الان صعبه جدا وتكون اصبع كما الحال بمنتدى كبير زى ترايدنت لان السيطره عليه اصبحت صعبه فى غياب الكثير من المشرفين لدرجة الان الاخ احمد صاحب العضوية x_5 الان يرد على مواضيع الاعضاء هو الاخ تركى رغم انشغالهم بمشارعهم عموما الله يعنهم ويعنا.

اما بخصوص هيلبرنت فالموقع صغير ويمكن السيطره عليه رغم وجود اصخاب الاعلانات الصفراء زى اعلان نقل عفش تركيب مظلات الخ الخ بس احنا حجبينها عن جوجل والحمد الله ارى ان هيلبرنت فى بعض الموضوعات امسك بزمام الامور نوعا ما.

بخصوص هاك التنين للاسف ليس لديه اى سبق معرفه عنه وفاكر ان ابو كريم مره سطبه ايام مكان المنتدى ده على ساتضافة مجانيه من اكثر من 4 اعوام وكانت نسخة بيتا ومعجبهوش الوضع نظرا لوجود الكثير من اللينكات لصاحب الهاك كنوع من الدعايه واجبارك على الشراء زى الاستضافة المجنيه ستجد بها اعلانات .

هذا كل شى

قديم 04-21-2018, 08:19 PM
المشاركة 14
S!L3NT H!LL
المنتدى مراقب من خلاله
exclamationpoint رد: اضافات شركة DragonByte Tech
احتلال قمة جوجل اصبحت الان صعبه جدا وتكون اصبع كما الحال بمنتدى كبير زى ترايدنت لان السيطره عليه اصبحت صعبه فى غياب الكثير من المشرفين لدرجة الان الاخ احمد صاحب العضوية x_5 الان يرد على مواضيع الاعضاء هو الاخ تركى رغم انشغالهم بمشارعهم عموما الله يعنهم ويعنا.

اما بخصوص هيلبرنت فالموقع صغير ويمكن السيطره عليه رغم وجود اصخاب الاعلانات الصفراء زى اعلان نقل عفش تركيب مظلات الخ الخ بس احنا حجبينها عن جوجل والحمد الله ارى ان هيلبرنت فى بعض الموضوعات امسك بزمام الامور نوعا ما.

بخصوص هاك التنين للاسف ليس لديه اى سبق معرفه عنه وفاكر ان ابو كريم مره سطبه ايام مكان المنتدى ده على ساتضافة مجانيه من اكثر من 4 اعوام وكانت نسخة بيتا ومعجبهوش الوضع نظرا لوجود الكثير من اللينكات لصاحب الهاك كنوع من الدعايه واجبارك على الشراء زى الاستضافة المجنيه ستجد بها اعلانات .

هذا كل شى
اها , لاخلاص اذا ابو كريم ما اعجبه اذا هو كلامه سليم .
وان شاء الله نشوف المعهد هنا عليه هاك vbseo مع تفعيل اعجبني اهم شي هههه .
فعلا هيلبرنت متميز في الفترة الاخيرة ,
-------
اسعدني النقاش معاك دائما توصلني الى حل مناسب , ودي واحترامي لك.

قديم 04-21-2018, 08:49 PM
المشاركة 15
هيلبرنت
اها , لاخلاص اذا ابو كريم ما اعجبه اذا هو كلامه سليم .
وان شاء الله نشوف المعهد هنا عليه هاك vbseo مع تفعيل اعجبني اهم شي هههه .
فعلا هيلبرنت متميز في الفترة الاخيرة ,
-------
اسعدني النقاش معاك دائما توصلني الى حل مناسب , ودي واحترامي لك.
بخصوص هيلبرنت صحيح ما تقييمك عنه وكيف يرى جوجل هيلبرنت ؟ رائيك يهمنا.

بخصوص تفعيل الاعجاب فعلا انا اكثر واحد محتاجها او معنى ادق انا محتاج الهاك اللى ترايدنت مركبها لديها هى دى الهاكات اللى يدفع عليها فلوس مش هاكات الزين فورو

قديم 04-21-2018, 08:57 PM
المشاركة 16
S!L3NT H!LL
المنتدى مراقب من خلاله
بخصوص هيلبرنت صحيح ما تقييمك عنه وكيف يرى جوجل هيلبرنت ؟ رائيك يهمنا.

بخصوص تفعيل الاعجاب فعلا انا اكثر واحد محتاجها او معنى ادق انا محتاج الهاك اللى ترايدنت مركبها لديها هى دى الهاكات اللى يدفع عليها فلوس مش هاكات الزين فورو
هيلبرنت ماشاء الله , والله بفضله اكثر من ترايدنت , بخصوص جوجل اشوف هيلبرنت في كل مشكلة تظهر لي ابحث عنها احصل هيلبرنت فيه مواضيع لهذه المشكلة واحيانا اشوف مواضيع رتيبها قبل ترايدنت.
يعني ماشاء الله شغل ممتاز جدا وان شاء الله من افضل الى افضل , هيلبرنت بس محتاج كمان شخصين مثلك ومثل ابو كريم بعدها جوجل بعمل بلوك على ترايدنت ههههههه
---
بخصوص هاك الاشعارات فعلا ياليت لو في واحد موجود هنا . اتوقع الي موجود في ترايدنت من منتجات التنين خاصة المنشن الي عندهم.
ان شاء الله ابو كريم راح يوفر كل الاحتياجات هنا لهيلبرنت .

قديم 04-21-2018, 09:12 PM
المشاركة 17
هيلبرنت
هيلبرنت ماشاء الله , والله بفضله اكثر من ترايدنت , بخصوص جوجل اشوف هيلبرنت في كل مشكلة تظهر لي ابحث عنها احصل هيلبرنت فيه مواضيع لهذه المشكلة واحيانا اشوف مواضيع رتيبها قبل ترايدنت.
يعني ماشاء الله شغل ممتاز جدا وان شاء الله من افضل الى افضل , هيلبرنت بس محتاج كمان شخصين مثلك ومثل ابو كريم بعدها جوجل بعمل بلوك على ترايدنت ههههههه
---
بخصوص هاك الاشعارات فعلا ياليت لو في واحد موجود هنا . اتوقع الي موجود في ترايدنت من منتجات التنين خاصة المنشن الي عندهم.
ان شاء الله ابو كريم راح يوفر كل الاحتياجات هنا لهيلبرنت .
فعلا انا بدءت اشوف ان بعض الاحيان هيلبرنت يحتل المركز الاول فى بحث حتى ولو كنا نقلين الموضوع من موقع تانى بس قولت لازم اساْل حد كمان.

فعلا محتاجين اشخاص فى 4 مجالات
  • تطبيقات الهواتف
  • مدونات بلوجر
  • مدونة الودبريس
  • مواقع التواصل
اعتقد لو وجدنا اشخاض على ثقة وكفائه هيلبرنت سبكون له شاْت وخصوصا ان اسمه سهل

بخصوص الهاك اللى بترايدنت اعتقد بنسبه كبيره برمجه التنين

قديم 04-21-2018, 09:21 PM
المشاركة 18
S!L3NT H!LL
المنتدى مراقب من خلاله
فعلا انا بدءت اشوف ان بعض الاحيان هيلبرنت يحتل المركز الاول فى بحث حتى ولو كنا نقلين الموضوع من موقع تانى بس قولت لازم اساْل حد كمان.

فعلا محتاجين اشخاص فى 4 مجالات
  • تطبيقات الهواتف
  • مدونات بلوجر
  • مدونة الودبريس
  • مواقع التواصل
اعتقد لو وجدنا اشخاض على ثقة وكفائه هيلبرنت سبكون له شاْت وخصوصا ان اسمه سهل

بخصوص الهاك اللى بترايدنت اعتقد بنسبه كبيره برمجه التنين
الحمدالله في تقدم ملحوض ,
بخصوص المشرفين للاقسام انا راح اصير اطرح فيها مواضيع ,
صراحة انا اولا مش قد مهمة الاشراف اشوف نفسي مش على قدر الكفاءة المطلوبة خصوصا اني في ثاني ثنوي مرحلة مهمة جدا للمستقبل ان شاء الله
ولاكن بطرح مواضيع متفرقة ان شاء الله في كل مرة ادخل فيها المعهد ان شاء الله.

هو الشي الوحيد الي مساعد ترايدنت , انه قديم قاعدة المواضيع فيه شاملة كل شي , ولاكن الافضلية حاليا اجزم انها لهيلبرنت.

قديم 05-30-2018, 05:10 AM
المشاركة 19
m7sen
.:: عضو مشارك ::.
  • m7sen غير متواجد حالياً
مرحبا

بخصوص هاك dbseo
اقل استهلاك لموارد السيرفر كما يمكنك جلب عدادات هاك vbseo بكل سهولة من خلال نسخة pro وتجدها منزوعة في منتديات nulled الاجنبية
كما انه يتميز بتوليد الخرائط بدون اضافات اخرى

ايضاً من خلال الهاك يمكنك كتابه وصف وكلمات مفتاحية لكل قسم من اقسام المنتدى وهذا افضل ميزة
وايضا يمكن للك توليد الكلمات المفتاحية لكل المواضيع

قديم 05-30-2018, 07:30 PM
المشاركة 20
abo-karim
.:: Administrator ::.
  • abo-karim غير متواجد حالياً
مرحبا

بخصوص هاك dbseo
اقل استهلاك لموارد السيرفر كما يمكنك جلب عدادات هاك vbseo بكل سهولة من خلال نسخة pro وتجدها منزوعة في منتديات nulled الاجنبية
كما انه يتميز بتوليد الخرائط بدون اضافات اخرى

ايضاً من خلال الهاك يمكنك كتابه وصف وكلمات مفتاحية لكل قسم من اقسام المنتدى وهذا افضل ميزة
وايضا يمكن للك توليد الكلمات المفتاحية لكل المواضيع
احسنت اخى هو بالفعل به كل هذه المميزات

اضافة رد

العلامات المرجعية

اضافات شركة DragonByte Tech