عيد الاضحى المبارك

مواضيع تهمك

ركن مشاكل وطلبات الزين فورو XENFORO بامكانك تسجيل طلبك واستفسارك عن XENFORO وإن شاء الله ستجد من يدعمك ويساعدك فى حل مشكلتك

استفسارات حول الزين فورو

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته كنت محتاج منكم ياشباب المشورة لبعض الاستفسارات وذلك من واقع خبراتكم فى ادارة...

قديم 12-10-2019, 10:29 PM
المشاركة 11
Abu Ayesh
مشرف قسم تطوير المواقع
.:: ومحركات البحث ::.
  • Abu Ayesh غير متواجد حالياً
الإجابات المقدمة: 2
افتراضي رد: استفسارات حول الزين فورو
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

الصراحة الاخ احمد ماقصر في الاجابة ..

ما عندي شي اكتبه زيادة الاخ احمد كفا وفا

قديم 12-10-2019, 10:39 PM
المشاركة 12
abo-karim
.:: Administrator ::.
  • abo-karim غير متواجد حالياً
الإجابات المقدمة: 181
@ S!L3NT H!LL
كلامك اخى مالك على راسى بس انا كنت تحدثت عن الموضوع ده ان الزين فورو مصر اصرار غريب وغير مفهوم على ادخال طرف ثالث فى الموضوع اقصد هنا مبرمج هاكات فى اشياء بسهوله جدا ممكن تدمجها مع الاسكريبت زى
  • من بشاهد الموضوع
  • المواضيع المتشابهة
  • نجوم الاعضاء
  • تقييم المواضيع
بس للاسف هما مش عايزين يسوى الموضوع ده

بس على الجانب الاخر اخى مالك ان الجيل الخامس لم يحظ بدعم كامل له فى الويب العربى يدوب احنا هنا لسه بنبدء فيها حتى شاهد من هنا https://www.helpernt.com/vb/forumdisplay.php?f=4

علشان كده طرحت ستفسار لانى اثق فى اجابات كل واحد من اخوتى هنا بالمعهد غير والله الحمد المعهد اجمع بنا بصداقه طيبه.

قديم 12-10-2019, 10:40 PM
المشاركة 13
abo-karim
@ Abu Ayesh
طبعا الاخ احمد كفى ووفى بس محتاجين رايك يا ابو عايش

قديم 12-10-2019, 10:40 PM
المشاركة 14
MesterPerfect
.:: كبار شخصيات المنتدى ::.
المنتدى مراقب من خلاله
  • MesterPerfect غير متواجد حالياً
الإجابات المقدمة: 148
@ MesterPerfect
ما سيجعلنى اذهب للزين فورو هو انتم لا احد غيركم (اقصد المحبه التى جمعتنا سويا تحت مظلت هيلبرنت)
الله يبارك فيك ويحفظك أخي الغالي أبو كريم

وأدعو الله أن يوفقك إلى ما فيه الخير لهذا المنتدى الرائع الذي يجمعنا جميعا على حب إفادة الآخرين

قديم 12-10-2019, 10:41 PM
المشاركة 15
MesterPerfect
المنتدى مراقب من خلاله
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

الصراحة الاخ احمد ماقصر في الاجابة ..

ما عندي شي اكتبه زيادة الاخ احمد كفا وفا
تسلم يالغالي بس برضو أحب أسمع رأيك صريح

قديم 12-10-2019, 10:44 PM
المشاركة 16
S!L3NT H!LL
المنتدى مراقب من خلاله
  • S!L3NT H!LL غير متواجد حالياً
الإجابات المقدمة: 38
@ S!L3NT H!LL
كلامك اخى مالك على راسى بس انا كنت تحدثت عن الموضوع ده ان الزين فورو مصير اثرار غريب وغير مفهوم على ادخال طرف ثالث فى الموضوع اقصد هنا مبرمج هاكات فى اشياء بسهوله جدا ممكن تدمجها مع الاسكريبت زى
  • من بشاهد الموضوع
  • المواضيع المتشابهة
  • نجوم الاعضاء
  • تقييم المواضيع

بس على الجانب الاخر اخى مالك ان الجيل الخامس لم يحظ بدعم كامل له فى الويب العربى يدوب احنا هنا لسه بنبدء فيها حتى شاهد من هنا https://www.helpernt.com/vb/forumdisplay.php?f=4

علشان كده طرحت ستفسار لانى اثق فى اجابات كل واحد من اخوتى هنا بالمعهد غير والله الحمد المعهد اجمع بنا بصداقه طيبه.

صحيح ما اخذ حقه بالدعم !!! بس تحويل هيلبرنت له راح يفتح للسكربت مجال كبير جدا
وكله يصب في مصلحة هيلبرنت لئنه سيكون اول منتدى عربي داعم له وهذا راح يخلي الناس تحول له لئنه فعلا الجيل هذا متعوب عليه بصورة قوية

قديم 12-10-2019, 10:45 PM
المشاركة 17
MesterPerfect
المنتدى مراقب من خلاله
@ S!L3NT H!LL
كلامك اخى مالك على راسى بس انا كنت تحدثت عن الموضوع ده ان الزين فورو مصر اصرار غريب وغير مفهوم على ادخال طرف ثالث فى الموضوع اقصد هنا مبرمج هاكات فى اشياء بسهوله جدا ممكن تدمجها مع الاسكريبت زى
  • من بشاهد الموضوع
  • المواضيع المتشابهة
  • نجوم الاعضاء
  • تقييم المواضيع

مش قصة مش عايزين يضيفو ما ذكرت يابو كريم

بس هم ليهم سياسة غريبة كدا في الحجات ال بيضيفوها ومش عايزين يضعو كل ما لديهم دفعة واحدة في جيل واحد وينتظرو أفكار جديدة بعد كدا

غير ذلك أنهم لو ضافو تلك الخيارات جماعة سكربت الvb هيتهموهم بسرقة الأكواد كما فعلو معهم سابقا وتم تبريئهم على ما أذكر

التعديل الأخير تم بواسطة MesterPerfect ; 12-10-2019 الساعة 10:48 PM
قديم 12-10-2019, 10:52 PM
المشاركة 18
abo-karim
صحيح ما اخذ حقه بالدعم !!! بس تحويل هيلبرنت له راح يفتح للسكربت مجال كبير جدا
وكله يصب في مصلحة هيلبرنت لئنه سيكون اول منتدى عربي داعم له وهذا راح يخلي الناس تحول له لئنه فعلا الجيل هذا متعوب عليه بصورة قوية
مشاء الله عليك بتقراء افكارى فعلا هو ده اللى بفكر فيه تعرف ايه اللى شهر هيلبرنت هو اختياره المختلف فى شروحاته يعنى كل المنتديات كانت بتنقل من ترايدنت واحنا اختارنا الطريق الصعب وهو شروحات الزين فورو لان بساطه مكانش فيه غير منتدى الاخ تركى وللاسف الاخ تركى كان مشغول بالبرمجة

قديم 12-10-2019, 10:54 PM
المشاركة 19
abo-karim
مش قصة مش عايزين يضيفو ما ذكرت يابو كريم

بس هم ليهم سياسة غريبة كدا في الحجات ال بيضيفوها ومش عايزين يضعو كل ما لديهم دفعة واحدة في جيل واحد وينتظرو أفكار جديدة بعد كدا

غير ذلك أنهم لو ضافو تلك الخيارات جماعة سكربت الvb هيتهموهم بسرقة الأكواد كما فعلو معهم سابقا وتم تبريئهم على ما أذكر
تمام بس خد بالك ان برمجه الزين فورو محتلفه كليا عن الـ vb + جميع الاسكريبات الاخرى او برامج ادارة المنتديات حتى المجانيه فيهم موفره الاشياء البسيطه دى والله انا لو لديه رخصه لانشاء موضوع واهاجمعهم بعدم توفير مايلزم لاستكمال الاسكريبت.

قديم 12-10-2019, 11:13 PM
المشاركة 20
MesterPerfect
المنتدى مراقب من خلاله
تمام بس خد بالك ان برمجه الزين فورو محتلفه كليا عن الـ vb + جميع الاسكريبات الاخرى او برامج ادارة المنتديات حتى المجانيه فيهم موفره الاشياء البسيطه دى والله انا لو لديه رخصه لانشاء موضوع واهاجمعهم بعدم توفير مايلزم لاستكمال الاسكريبت.
أهو بالرغم من فكرة أختلاف البرمجة كليا كما يبدو إلا أنهم اتهموهم بالسرقة فيما مضى
بصراحة ليس هناك سبب محدد لعدم إضافتهم تلك الخيارات
كل الأفكار حول ذلك مجرد تكهنات
ولقد سألت الأخ تركي في هذه الناحية أيضا هي وناحية أن السكربت تجاري كما قال أخي الحبيب مالك
وكان رده
هناك سياسات لكل شركة تلتزم بها وهناك ماهو اهم بكثير من عرض المشاهدين للموضوع او القسم بنظر مبرمجي xenForo وقد تكون هناك اسباب آخرى لايود القائمون على النظام ذكرها
5- هل برأيك سكربت xf سكربت تجاري كما يشاع عنه, أو أن طرح الإضافات الكثيرة والصغيرة بأثمان قد تكون زيادة عن ما تستحقه هو من أظهر ذلك = لا علاقة للسكربت من حيث طرح منتجات بمقابل مادي من قبل مبرمجين خارج إطار الشركة فهناك الكثير من المنتجات لاسكربتات بمبالغ ماليه ومع ذلك ارى ان كل مبرمج له الحق بطلب مبلغ نظير جهده وتعبه وهذا لايعيب اي نظام نحكم على السكربت كتجاري اذا تم احتكار كل الاضافات للشركة فقط فهنا نعم سيكون سكربت تجاري بحت
تحياتي

اضافة رد

العلامات المرجعية

استفسارات حول الزين فورو