عيد الاضحى المبارك

مواضيع تهمك

الركن العام للمواضيع العامة يمنع منعاً باتاً كتابة أي مواضيع هابطه أو ترفيهيه أو التشهير بأي موقع أو صاحبه أو ذكر نوع من أنواع الإختراقات

رساله هامة قبل ترقية منتداك او التحويل من vBulletin الى Xenforo

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته الكثير منا عند حدوث اى عطب لو صغير او خطاء حدث ولو مره واحده يجرى طلبا فى...

قديم 04-21-2018, 08:21 PM
المشاركة 11
هيلبرنت
.:: رفيق درب ::.
  • هيلبرنت غير متواجد حالياً
افتراضي رد: رساله هامة قبل ترقية منتداك او التحويل من vBulletin الى Xenforo
صراحة مش عارف سوء استخدام او طبيعة السكربت , ولاكن اجمالا السكربت سيء جدا لي.
بص كان مره احد الاعضاء زمان سئل ابو كريم فى موقع تانى اعتقد ترايدنت وكانت اجابته الاسكريبت اللى خلال سنه ينزل اكثر من 7 اصدارات وليس تحديث يبقى اسكريبت عليه علامة استفهام ؟؟
لكن يوجد بعض الناس تحكى الان السكريبت يقوم بسد الثغرات اى ثغرات اذا كان مش عارف يداويها فى اول اصدار طب اللى بعده اللى بعده .

غير كل شى بالفوس الاشياء الاساسيه زى تقييم الاعضاء ورتبهم وتقييم المواضيع محتاج هاك حاج مصيبه

والمصيبه الاكبر لحد الان vBulletin لم تصدر شرح لكيفية الرججوع لها كانها بتدى درس للى حولو ههههههههههههه

قديم 04-21-2018, 08:25 PM
المشاركة 12
S!L3NT H!LL
.:: كبار شخصيات المنتدى ::.
المنتدى مراقب من خلاله
  • S!L3NT H!LL غير متواجد حالياً
بص كان مره احد الاعضاء زمان سئل ابو كريم فى موقع تانى اعتقد ترايدنت وكانت اجابته الاسكريبت اللى خلال سنه ينزل اكثر من 7 اصدارات وليس تحديث يبقى اسكريبت عليه علامة استفهام ؟؟
لكن يوجد بعض الناس تحكى الان السكريبت يقوم بسد الثغرات اى ثغرات اذا كان مش عارف يداويها فى اول اصدار طب اللى بعده اللى بعده .

غير كل شى بالفوس الاشياء الاساسيه زى تقييم الاعضاء ورتبهم وتقييم المواضيع محتاج هاك حاج مصيبه

والمصيبه الاكبر لحد الان vBulletin لم تصدر شرح لكيفية الرججوع لها كانها بتدى درس للى حولو ههههههههههههه
هههههههههههه فعلا , مافي اي طريقة للرجوع .
صراحة انا من فترة قرات ان vb لايوجد بها ثغرات جميعها مرقع في الاصدارات الموجودة خاصة الجيل الثالث مش متاكد من هذا الكلام ولاكن قراته اتوقع في ترايدنت.
بخصوص موضوع التحديثات فعلا , كل فترة يطلع تحديث وهكذا هذا الامر معقد جدا .

قديم 04-21-2018, 08:44 PM
المشاركة 13
هيلبرنت
غير استايلاته معقده جداااااااااااااااااا ما تعرفش تفوت فيها

وكل شى فلوس فلوس الناس هتجيب منين هههههه

قديم 04-21-2018, 08:52 PM
المشاركة 14
S!L3NT H!LL
المنتدى مراقب من خلاله
غير استايلاته معقده جداااااااااااااااااا ما تعرفش تفوت فيها

وكل شى فلوس فلوس الناس هتجيب منين هههههه
فعلا كلامك سليم 100/100
الاستايلات ايضا مش حلوة بتاتا , تصدق استايل هيلبرنت هذا الاخضر افضل من استايل نقطة تطوير الي موجود على منتداي الـ vb
ههههههههه
وصح كل شي مدفوع , يعني هذا اهم سبب بخلي السكربت فاشل ,
الـ vb رقم واحد هذا خلاصة الكلام , انا حاس نقطة تطوير نادم على التحويل ما بعرف ليش.
بس عندي شك ,

قديم 04-21-2018, 09:05 PM
المشاركة 15
هيلبرنت
فعلا كلامك سليم 100/100
الاستايلات ايضا مش حلوة بتاتا , تصدق استايل هيلبرنت هذا الاخضر افضل من استايل نقطة تطوير الي موجود على منتداي الـ vb
ههههههههه
وصح كل شي مدفوع , يعني هذا اهم سبب بخلي السكربت فاشل ,
الـ vb رقم واحد هذا خلاصة الكلام , انا حاس نقطة تطوير نادم على التحويل ما بعرف ليش.
بس عندي شك ,
شكك فى محله والدليل والله اعلم الاستايل اللى موجود الان على نقطة تطوير تم غلقه ازاى من خلال كود جافا علشان مافيش حد يقدر يسرق كود فجعل المنتدى عباره عن لوح زجاج حتى جرب ستجد ان الماوس على نفس شكلها والعكس هو اللى صحيح متى تتاكتف الماوس عند مرورها على رابط الرابط ده كان نص او صوره لان الماوس فى نقطة تطوير اخذه نفس الشكل وده دليل على انه مش عايز الاستايل حد يسرقه لقلة الاستايلات

من امتى نقطة تطوير بتعمل كده

قديم 04-21-2018, 09:25 PM
المشاركة 16
S!L3NT H!LL
المنتدى مراقب من خلاله
شكك فى محله والدليل والله اعلم الاستايل اللى موجود الان على نقطة تطوير تم غلقه ازاى من خلال كود جافا علشان مافيش حد يقدر يسرق كود فجعل المنتدى عباره عن لوح زجاج حتى جرب ستجد ان الماوس على نفس شكلها والعكس هو اللى صحيح متى تتاكتف الماوس عند مرورها على رابط الرابط ده كان نص او صوره لان الماوس فى نقطة تطوير اخذه نفس الشكل وده دليل على انه مش عايز الاستايل حد يسرقه لقلة الاستايلات

من امتى نقطة تطوير بتعمل كده
اما , فعلا دليلك قاطع , طول عمره ابو ماجد مع تطوير الويب العربي واعطاني الاستايل وقال لي ماراح تمشي فيه قلت له بحاول , والله وارسله لي وقلي جرب وانا غير مسؤول عن المشاكل , تعبت شوي فيه والحمدالله شغال رغم اني احسه بطيء جدا.
قلت له اطرحه للجميع قال لي , الطرح بيكون من قبلنا فقط قلت له ماعندي مشكلة حبيت اعمل خير كون الاستايل مطلوب بكثرة , قلي انا اعطيتك الاستايل عشان المنافسة تكون موجودة في الويب العربي , وقلي منتداك جديد راجع نفسك في الوقت الجالي صعب تنهض في اي منتدى .

حاليا انت بتقول ممنوع اخذ الاكواد بحد ذاته دليل والله .
الله المستعان ايضا من فترة وصلني خبر ترايدنت بيدرسو قرار التحويل للزين فورو.

وطبعا انا قبل فترة وبشكل اعمى مثل ما قال ابو كريم جولت عشان نقطة تطوير حولت وندمت ندم شديد. هههههه

قديم 04-21-2018, 09:31 PM
المشاركة 17
هيلبرنت
اما , فعلا دليلك قاطع , طول عمره ابو ماجد مع تطوير الويب العربي واعطاني الاستايل وقال لي ماراح تمشي فيه قلت له بحاول , والله وارسله لي وقلي جرب وانا غير مسؤول عن المشاكل , تعبت شوي فيه والحمدالله شغال رغم اني احسه بطيء جدا.
قلت له اطرحه للجميع قال لي , الطرح بيكون من قبلنا فقط قلت له ماعندي مشكلة حبيت اعمل خير كون الاستايل مطلوب بكثرة , قلي انا اعطيتك الاستايل عشان المنافسة تكون موجودة في الويب العربي , وقلي منتداك جديد راجع نفسك في الوقت الجالي صعب تنهض في اي منتدى .

حاليا انت بتقول ممنوع اخذ الاكواد بحد ذاته دليل والله .
الله المستعان ايضا من فترة وصلني خبر ترايدنت بيدرسو قرار التحويل للزين فورو.

وطبعا انا قبل فترة وبشكل اعمى مثل ما قال ابو كريم جولت عشان نقطة تطوير حولت وندمت ندم شديد. هههههه
فعلا ترايدنت بيدروس موضوع التحويل معتقدش لان عنوان منتداهم فى جوجل :: TRAIDNT FORUM :: - Powered by vBulletin اى ترايدنت بدعم من الفى بى يعنى هما مسوقين نفسهم كده استحاله غير انهم كانو سبقين فى المجال ده استحاله والله اعلم

اعتقد تقدر تنزل اضافة لجوجل كروم او الفايرفوكس وتفك لك اى كود جافا خاص بقى باعلانات او خاص بحجب محتوى الخ وساعتها نقطة تطوير هيكون مفتوح

قديم 04-21-2018, 09:39 PM
المشاركة 18
S!L3NT H!LL
المنتدى مراقب من خلاله
فعلا ترايدنت بيدروس موضوع التحويل معتقدش لان عنوان منتداهم فى جوجل :: Traidnt forum :: - powered by vbulletin اى ترايدنت بدعم من الفى بى يعنى هما مسوقين نفسهم كده استحاله غير انهم كانو سبقين فى المجال ده استحاله والله اعلم

اعتقد تقدر تنزل اضافة لجوجل كروم او الفايرفوكس وتفك لك اى كود جافا خاص بقى باعلانات او خاص بحجب محتوى الخ وساعتها نقطة تطوير هيكون مفتوح
مش عارف والله بس هذا الكلام من ابو ماجد قلي ياه عن ترايدنت وانه قلي التواصل معاهم غير مباشر ولاكن هيك النيه الله اعلم.

بخصوص الاستايل هل فكرك الاستايل الحالي الي معي. مغلق او فيه اشياء مسببة البطئء فيه ؟

قديم 04-21-2018, 09:44 PM
المشاركة 19
هيلبرنت
مش عارف والله بس هذا الكلام من ابو ماجد قلي ياه عن ترايدنت وانه قلي التواصل معاهم غير مباشر ولاكن هيك النيه الله اعلم.

بخصوص الاستايل هل فكرك الاستايل الحالي الي معي. مغلق او فيه اشياء مسببة البطئء فيه ؟
لو تقدر تطلب من ابو ماجد يعطيك الاستايل اللى قبل ده مباشره افضل بكثير واخف وهتحس الفرق لان الاستايل فعلا فيه حاجة متقله ايه هى مش عارف

قديم 04-21-2018, 09:52 PM
المشاركة 20
S!L3NT H!LL
المنتدى مراقب من خلاله
لو تقدر تطلب من ابو ماجد يعطيك الاستايل اللى قبل ده مباشره افضل بكثير واخف وهتحس الفرق لان الاستايل فعلا فيه حاجة متقله ايه هى مش عارف
هو اساسا انا طلبت الاستايل الي قبل دا بس ماكان موجود معاه
هذا الاستايل اله ملفات كثيرم مرفوعة على روابط اخرا خاصة الهيدر في ملف داخلها اكواد رفعتها على المسار www
وعدلت المسارات من داخل الهيدر
الموضوع معقد جدا
واتوقع انه ماغي حل وافكر اني اغيره رغم اني هذا الاستايل حلو في بعض الامور.

اضافة رد

العلامات المرجعية

رساله هامة قبل ترقية منتداك او التحويل من vBulletin الى Xenforo