عيد الاضحى المبارك

مواضيع تهمك

ركن مشاكل وطلبات الزين فورو XENFORO بامكانك تسجيل طلبك واستفسارك عن XENFORO وإن شاء الله ستجد من يدعمك ويساعدك فى حل مشكلتك

استفسارات حول الزين فورو

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته كنت محتاج منكم ياشباب المشورة لبعض الاستفسارات وذلك من واقع خبراتكم فى ادارة...

قديم 12-10-2019, 11:25 PM
المشاركة 21
abo-karim
.:: Administrator ::.
  • abo-karim غير متواجد حالياً
الإجابات المقدمة: 181
افتراضي رد: استفسارات حول الزين فورو
@ MesterPerfect
كلام الاخ تركى على راسى بالرغم من انى ارى ان القائمين على الاسكريبت يجب عليهم تلبيت الاحتياجات الاساسية لمدراء المنتديات بعيدا عن سياستهم لان السياسة على حسب فهمى للامور تختص بحقوق الملكيه الفكريه وحقوق الملكيه الرقمية وحمايه تداول الاسكريبت او اجتزاء جزء منه ....... وخلافه هذا على حسب فهمى زى بالضبط اى صاحب عقار استحاله هيبنى بيت من غير دورة مياه لمجرد انه لديه سياسة يريد ان يطبقها على المستأجر.

ام بخصوص الربح او الطرف الثالث او الوسيط او مبرمجه الهاكات فمن حقه بكل تاكيد اخذ حقه المادى نظير علمه ومجهوده وربنا يبارك لكل صاحب مشروع يسترزق منه و دائما استغرابى يكون من القائمين على الاسكريبت بسببهم تم تداول ان الاسكريبت انشأ لغرض تجارى لعدم تلبيتهم والاستماع لاصوات اصحاب المواقع

على فكره كلامى معاكم من القلب

قديم 12-10-2019, 11:33 PM
المشاركة 22
MesterPerfect
.:: كبار شخصيات المنتدى ::.
المنتدى مراقب من خلاله
  • MesterPerfect غير متواجد حالياً
الإجابات المقدمة: 148
@ MesterPerfect
كلام الاخ تركى على راسى بالرغم من انى ارى ان القائمين على الاسكريبت يجب عليهم تلبيت الاحتياجات الاساسية لمدراء المنتديات بعيدا عن سياستهم لان السياسة على حسب فهمى للامور تختص بحقوق الملكيه الفكريه وحقوق الملكيه الرقمية وحمايه تداول الاسكريبت او اجتزاء جزء منه ....... وخلافه هذا على حسب فهمى زى بالضبط اى صاحب عقار استحاله هيبنى بيت من غير دورة مياه لمجرد انه لديه سياسة يريد ان يطبقها على المستأجر.

ام بخصوص الربح او الطرف الثالث او الوسيط او مبرمجه الهاكات فمن حقه بكل تاكيد اخذ حقه المادى نظير علمه ومجهوده وربنا يبارك لكل صاحب مشروع يسترزق منه و دائما استغرابى يكون من القائمين على الاسكريبت بسببهم تم تداول ان الاسكريبت انشأ لغرض تجارى لعدم تلبيتهم والاستماع لاصوات اصحاب المواقع

على فكره كلامى معاكم من القلب
كلامك لا غبار عليه أخي أبو كريم فبالفعل يجب على أي مقدم مشروع أن ينظر إلى إحتياجات مستخدميه وإحتياجات سوق العمل الذي يتم نشره فيه وليس سياساته هو فقط
ولكن كما قلت لك يالغالي الله أعلم بوجهة نظرهم الحقيقية في عدم إضافة هذه المميزات التي أنا شخصيا أراها مهمة جدا خاصة المواضيع المتشابهة ومن يشاهد الأعضاء
التقييم وما دونهُ لا يهمني كثيرا ولكن من يشاهد المواضيع والمواضيع المتشابهة يصعب جدا الإستغناء عنهم فهم ذو فائدة كبيرة
وبنتظار آراء باقي الأخوة
وربنا يعينك ويلهمك إلى القرار الصحيح وما فيه الخير للجميع

قديم 12-10-2019, 11:39 PM
المشاركة 23
abo-karim
كلامك لا غبار عليه أخي أبو كريم فبالفعل يجب على أي مقدم مشروع أن ينظر إلى إحتياجات مستخدميه وإحتياجات سوق العمل الذي يتم نشره فيه وليس سياساته هو فقط
ولكن كما قلت لك يالغالي الله أعلم بوجهة نظرهم الحقيقية في عدم إضافة هذه المميزات التي أنا شخصيا أراها مهمة جدا خاصة المواضيع المتشابهة ومن يشاهد الأعضاء
التقييم وما دونهُ لا يهمني كثيرا ولكن من يشاهد المواضيع والمواضيع المتشابهة يصعب جدا الإستغناء عنهم فهم ذو فائدة كبيرة
وبنتظار آراء باقي الأخوة
وربنا يعينك ويلهمك إلى القرار الصحيح وما فيه الخير للجميع
هما زى مابيقول بالمصرى الحلو مايكملش

انا فتحت الموضوع ده لاخذ اكبر عدد من الاراء لانكم الان متمرسين بشكل اكثر من ممتاز على الاسكريبت

اما الاخ مالك اكيد لسه محتاج منه المزيد من الايضاح للاسكريبت هو لو حابب يعبر بشكل اوضح لكن بسريه لعدم احراج احد ممكن يفتح موضوع بركن المقترحات والشكاوى

قديم 12-10-2019, 11:53 PM
المشاركة 24
MesterPerfect
المنتدى مراقب من خلاله
هما زى مابيقول بالمصرى الحلو مايكملش

انا فتحت الموضوع ده لاخذ اكبر عدد من الاراء لانكم الان متمرسين بشكل اكثر من ممتاز على الاسكريبت

اما الاخ مالك اكيد لسه محتاج منه المزيد من الايضاح للاسكريبت هو لو حابب يعبر بشكل اوضح لكن بسريه لعدم احراج احد ممكن يفتح موضوع بركن المقترحات والشكاوى
شخصيا ليس عندي أي مشكلة في نقد كل ما قلته وما سأقوله
بل على العكس النقض بيبين لي أخطائي التي ربما لا أعرفها أو لم أنتبه لها
لذا إن كان عند الأخ مالك شيء بخصوص ما قلته فيسعدني جدا سماعه
فنحن هنا جميعا لنخرج بالفائدة الكبرى
وفي الأخر الxf أو الvb ليس أحد قرايبنا لنتضايق عليهم هههه
تحياتي

قديم 12-11-2019, 12:00 AM
المشاركة 25
abo-karim
طبعا وبكل تاكيد علشان كده فتحت الموضوع ده مع العلم بان هيلبرنت من لحظة مافتح وهو اكبر داعم للزين فورو رغم اننا نعمل على الـ vBulletin

من وجهة نظرى لايهم الاسكريبت اللى انت عليه كان xenforo , vbulletin , wordpress الاهم المحتوى اللى ستقدمه للناس بس علشان المنتدى هنا تطويرى وكل اللى فيه لديهم معرفه قوية بالتطوير فتحت الموضوع ده للاستفاده ومعرفه اهم مايميز الاسكريبت وماينقصه ايضا.

تحياتى ليك اخى احمد طبعا اجابتك ستكون افضل اجابه بس مش عايز اختارها علشان من لديه كلمه يلحق يضفها هنا

قديم 12-11-2019, 12:23 AM
المشاركة 26
MesterPerfect
المنتدى مراقب من خلاله
طبعا وبكل تاكيد علشان كده فتحت الموضوع ده مع العلم بان هيلبرنت من لحظة مافتح وهو اكبر داعم للزين فورو رغم اننا نعمل على الـ vBulletin

من وجهة نظرى لايهم الاسكريبت اللى انت عليه كان xenforo , vbulletin , wordpress الاهم المحتوى اللى ستقدمه للناس بس علشان المنتدى هنا تطويرى وكل اللى فيه لديهم معرفه قوية بالتطوير فتحت الموضوع ده للاستفاده ومعرفه اهم مايميز الاسكريبت وماينقصه ايضا.

تحياتى ليك اخى احمد طبعا اجابتك ستكون افضل اجابه بس مش عايز اختارها علشان من لديه كلمه يلحق يضفها هنا
حياك الله أخي أبو كريم

ليس مهم أفضل إجابة يالغالي المهم أن نستفيد جميعنا ونخرج برؤية سديدة إن شاء الله

وأيضا ننتظر الأخ محمد @maaidni مشرف منتدى الزينفورو لنسمع رأيه ورئي أخونا الكريم محمد أيضا @Mighty Dr.Wolf لنرا آرائهم في الموضوع

قديم 12-11-2019, 12:41 AM
المشاركة 27
maaidni
.:: معرب ومطور ومشرف ::.
قسم منتديات XenForo
  • maaidni غير متواجد حالياً
الإجابات المقدمة: 38
رأيي في xenforo لن يتغير افضل منه مافيش
طيب عندي اقتراح لم لا تركب نسخة لنا نحن عشاق الزينفورو تكون مستقلة عن الvb ونشوف مين اللي راح يكون انشط... وتكون على مجلد فرعي مثلا forum

قديم 12-11-2019, 12:43 AM
المشاركة 28
هيلبرنت
.:: رفيق درب ::.
  • هيلبرنت غير متواجد حالياً
الإجابات المقدمة: 493
هو فى سوال محتاج الاخ تركى يجاوب عليه ازاى قدر يعمل استيراد المواضيع المجاب عليها وخلها تتوافق مع الزينفورو

قديم 12-11-2019, 12:47 AM
المشاركة 29
maaidni
.:: معرب ومطور ومشرف ::.
قسم منتديات XenForo
  • maaidni غير متواجد حالياً
الإجابات المقدمة: 38
اخونا تركي هو من عرفني بالزينفورو ويعتبر اول عربي دعم السكريبت والله اعلم
انا مسر على قتراحي بضرورة عمل منتدى آخر forum مثلا ويبقى VB كأرشيف

قديم 12-11-2019, 01:01 AM
المشاركة 30
MesterPerfect
المنتدى مراقب من خلاله
هو فى سوال محتاج الاخ تركى يجاوب عليه ازاى قدر يعمل استيراد المواضيع المجاب عليها وخلها تتوافق مع الزينفورو
ببساطة شديدة أخي أحمد الأخ تركي مبرمج وخبير في html,css,php,sql ومن يعرف في الphp والsql يستطيع عمل هذا بكل سهولة
حتى لو لم يكن يعرف في sql الphp تفي بالغرض
تحياتي

اضافة رد

العلامات المرجعية

استفسارات حول الزين فورو