هيلبرنت | Helpernt

هيلبرنت | Helpernt (https://www.helpernt.com/vb/index.php)
-   ركن مشاكل وطلبات الزين فورو XENFORO (https://www.helpernt.com/vb/forumdisplay.php?f=97)
-   -   استفسارات حول الزين فورو (https://www.helpernt.com/vb/showthread.php?t=10110)

abo-karim 12-10-2019 11:25 PM

رد: استفسارات حول الزين فورو

@ MesterPerfect
كلام الاخ تركى على راسى بالرغم من انى ارى ان القائمين على الاسكريبت يجب عليهم تلبيت الاحتياجات الاساسية لمدراء المنتديات بعيدا عن سياستهم لان السياسة على حسب فهمى للامور تختص بحقوق الملكيه الفكريه وحقوق الملكيه الرقمية وحمايه تداول الاسكريبت او اجتزاء جزء منه ....... وخلافه هذا على حسب فهمى زى بالضبط اى صاحب عقار استحاله هيبنى بيت من غير دورة مياه لمجرد انه لديه سياسة يريد ان يطبقها على المستأجر.

ام بخصوص الربح او الطرف الثالث او الوسيط او مبرمجه الهاكات فمن حقه بكل تاكيد اخذ حقه المادى نظير علمه ومجهوده وربنا يبارك لكل صاحب مشروع يسترزق منه و دائما استغرابى يكون من القائمين على الاسكريبت بسببهم تم تداول ان الاسكريبت انشأ لغرض تجارى لعدم تلبيتهم والاستماع لاصوات اصحاب المواقع

على فكره كلامى معاكم من القلب

MesterPerfect 12-10-2019 11:33 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abo-karim (المشاركة 34185)
@ MesterPerfect
كلام الاخ تركى على راسى بالرغم من انى ارى ان القائمين على الاسكريبت يجب عليهم تلبيت الاحتياجات الاساسية لمدراء المنتديات بعيدا عن سياستهم لان السياسة على حسب فهمى للامور تختص بحقوق الملكيه الفكريه وحقوق الملكيه الرقمية وحمايه تداول الاسكريبت او اجتزاء جزء منه ....... وخلافه هذا على حسب فهمى زى بالضبط اى صاحب عقار استحاله هيبنى بيت من غير دورة مياه لمجرد انه لديه سياسة يريد ان يطبقها على المستأجر.

ام بخصوص الربح او الطرف الثالث او الوسيط او مبرمجه الهاكات فمن حقه بكل تاكيد اخذ حقه المادى نظير علمه ومجهوده وربنا يبارك لكل صاحب مشروع يسترزق منه و دائما استغرابى يكون من القائمين على الاسكريبت بسببهم تم تداول ان الاسكريبت انشأ لغرض تجارى لعدم تلبيتهم والاستماع لاصوات اصحاب المواقع

على فكره كلامى معاكم من القلب

كلامك لا غبار عليه أخي أبو كريم فبالفعل يجب على أي مقدم مشروع أن ينظر إلى إحتياجات مستخدميه وإحتياجات سوق العمل الذي يتم نشره فيه وليس سياساته هو فقط
ولكن كما قلت لك يالغالي الله أعلم بوجهة نظرهم الحقيقية في عدم إضافة هذه المميزات التي أنا شخصيا أراها مهمة جدا خاصة المواضيع المتشابهة ومن يشاهد الأعضاء
التقييم وما دونهُ لا يهمني كثيرا ولكن من يشاهد المواضيع والمواضيع المتشابهة يصعب جدا الإستغناء عنهم فهم ذو فائدة كبيرة
وبنتظار آراء باقي الأخوة
وربنا يعينك ويلهمك إلى القرار الصحيح وما فيه الخير للجميع

abo-karim 12-10-2019 11:39 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MesterPerfect (المشاركة 34187)
كلامك لا غبار عليه أخي أبو كريم فبالفعل يجب على أي مقدم مشروع أن ينظر إلى إحتياجات مستخدميه وإحتياجات سوق العمل الذي يتم نشره فيه وليس سياساته هو فقط
ولكن كما قلت لك يالغالي الله أعلم بوجهة نظرهم الحقيقية في عدم إضافة هذه المميزات التي أنا شخصيا أراها مهمة جدا خاصة المواضيع المتشابهة ومن يشاهد الأعضاء
التقييم وما دونهُ لا يهمني كثيرا ولكن من يشاهد المواضيع والمواضيع المتشابهة يصعب جدا الإستغناء عنهم فهم ذو فائدة كبيرة
وبنتظار آراء باقي الأخوة
وربنا يعينك ويلهمك إلى القرار الصحيح وما فيه الخير للجميع

هما زى مابيقول بالمصرى الحلو مايكملش emoji28

انا فتحت الموضوع ده لاخذ اكبر عدد من الاراء لانكم الان متمرسين بشكل اكثر من ممتاز على الاسكريبت

اما الاخ مالك اكيد لسه محتاج منه المزيد من الايضاح للاسكريبت هو لو حابب يعبر بشكل اوضح لكن بسريه لعدم احراج احد ممكن يفتح موضوع بركن المقترحات والشكاوى

MesterPerfect 12-10-2019 11:53 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abo-karim (المشاركة 34188)
هما زى مابيقول بالمصرى الحلو مايكملش emoji28

انا فتحت الموضوع ده لاخذ اكبر عدد من الاراء لانكم الان متمرسين بشكل اكثر من ممتاز على الاسكريبت

اما الاخ مالك اكيد لسه محتاج منه المزيد من الايضاح للاسكريبت هو لو حابب يعبر بشكل اوضح لكن بسريه لعدم احراج احد ممكن يفتح موضوع بركن المقترحات والشكاوى

شخصيا ليس عندي أي مشكلة في نقد كل ما قلته وما سأقوله
بل على العكس النقض بيبين لي أخطائي التي ربما لا أعرفها أو لم أنتبه لها
لذا إن كان عند الأخ مالك شيء بخصوص ما قلته فيسعدني جدا سماعه
فنحن هنا جميعا لنخرج بالفائدة الكبرى
وفي الأخر الxf أو الvb ليس أحد قرايبنا لنتضايق عليهم هههه
تحياتي

abo-karim 12-11-2019 12:00 AM

طبعا وبكل تاكيد علشان كده فتحت الموضوع ده مع العلم بان هيلبرنت من لحظة مافتح وهو اكبر داعم للزين فورو رغم اننا نعمل على الـ vBulletin

من وجهة نظرى لايهم الاسكريبت اللى انت عليه كان xenforo , vbulletin , wordpress الاهم المحتوى اللى ستقدمه للناس بس علشان المنتدى هنا تطويرى وكل اللى فيه لديهم معرفه قوية بالتطوير فتحت الموضوع ده للاستفاده ومعرفه اهم مايميز الاسكريبت وماينقصه ايضا.

تحياتى ليك اخى احمد طبعا اجابتك ستكون افضل اجابه بس مش عايز اختارها علشان من لديه كلمه يلحق يضفها هنا

MesterPerfect 12-11-2019 12:23 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abo-karim (المشاركة 34191)
طبعا وبكل تاكيد علشان كده فتحت الموضوع ده مع العلم بان هيلبرنت من لحظة مافتح وهو اكبر داعم للزين فورو رغم اننا نعمل على الـ vBulletin

من وجهة نظرى لايهم الاسكريبت اللى انت عليه كان xenforo , vbulletin , wordpress الاهم المحتوى اللى ستقدمه للناس بس علشان المنتدى هنا تطويرى وكل اللى فيه لديهم معرفه قوية بالتطوير فتحت الموضوع ده للاستفاده ومعرفه اهم مايميز الاسكريبت وماينقصه ايضا.

تحياتى ليك اخى احمد طبعا اجابتك ستكون افضل اجابه بس مش عايز اختارها علشان من لديه كلمه يلحق يضفها هنا

حياك الله أخي أبو كريم

ليس مهم أفضل إجابة يالغالي المهم أن نستفيد جميعنا ونخرج برؤية سديدة إن شاء الله

وأيضا ننتظر الأخ محمد @maaidni مشرف منتدى الزينفورو لنسمع رأيه ورئي أخونا الكريم محمد أيضا @Mighty Dr.Wolf لنرا آرائهم في الموضوع

maaidni 12-11-2019 12:41 AM

رأيي في xenforo لن يتغير افضل منه مافيش
طيب عندي اقتراح لم لا تركب نسخة لنا نحن عشاق الزينفورو تكون مستقلة عن الvb ونشوف مين اللي راح يكون انشط... وتكون على مجلد فرعي مثلا forum

هيلبرنت 12-11-2019 12:43 AM

هو فى سوال محتاج الاخ تركى يجاوب عليه ازاى قدر يعمل استيراد المواضيع المجاب عليها وخلها تتوافق مع الزينفورو

maaidni 12-11-2019 12:47 AM

اخونا تركي هو من عرفني بالزينفورو ويعتبر اول عربي دعم السكريبت والله اعلم
انا مسر على قتراحي بضرورة عمل منتدى آخر forum مثلا ويبقى VB كأرشيف

MesterPerfect 12-11-2019 01:01 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة هيلبرنت (المشاركة 34194)
هو فى سوال محتاج الاخ تركى يجاوب عليه ازاى قدر يعمل استيراد المواضيع المجاب عليها وخلها تتوافق مع الزينفورو

ببساطة شديدة أخي أحمد الأخ تركي مبرمج وخبير في html,css,php,sql ومن يعرف في الphp والsql يستطيع عمل هذا بكل سهولة
حتى لو لم يكن يعرف في sql الphp تفي بالغرض
تحياتي

الساعة الآن 02:04 AM