المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : [ نقاش ] : حول اختيار اسم منتدى ودومين

S!L3NT H!LL
05-02-2018, 10:08 PM
السلام عليكم ورحمة الله ,
اسعد الله اوقاتكم بكل خير .

حبيت اني اجرب شي جديد وختلف كليا
كان عندي 4 منتديات الي نجح منهم
1 وكان عليه اقبال شديد جدا لدرجة كان سيرفر المنتدى خاص حتى يكون المنتدى بشكل سليم شغال بسبب ضغط الزوار
اما باقي المنتديات فشلت فشل قوي والسبب وجود منتديات بهذا المجال قديمة تحتوي على اكبر قدر من الاعضاء.

المهم قلت اني اجرب منتدى دعم XF
الجميع بيعرف هذا المنتدى
xf-ar.com

حبيت اني اشوف دومين مثله وحصلت دومين نفسه ولاكن ينتهي ب
.org
هل تنصحوني اعمل نفس الدومين ,.؟
من ناحية ارشفة + الافضلية ,
ايضا في حال لا ياليت تحطو لنا اسم ودومين يكون الدومين قصير وسهل الحفظ .
ورايك في لو المنتدى راح ينجح او يفشل .!

وبارك الله فيكم جميعا.

abo-karim
05-03-2018, 05:03 PM
نصيحة اخ ابتعد عن اى دومين شبه بدومين اخر اطلاقا والاسباب معروفه جدا وللتاكد شوف مثلا مراكز التحميل ستجد ان اشهر مركز كانت مركز تحميل الخليج بعده ظهر الف مركز بساسم الخليج هترب احد منهم لا بالعكس كلهم اصبحو يصبو فى مصلحة الدومين الاول بمعنى انهم جعلوه يمسك كلمات اكثر لان جوجل عرفه هو الاول مثلا اخر كان يوجد مواع كثيره باسم مطور او المطور او مطور فى بى او شبكة المطور وكلها كانت بلح.
غير لا تبحث عن دومين مرتبطه بشى معين الا اذا تخصصت فيه , نسيت اقولك الدومين مش شرط يكون سهله علشان تحفظه لا ممكن يكون دومين فى اتجاه واسمه بالعربى فى اتجاه اخرى زى موقع مدرسه المشاغبين بتاع ابو عمر هو الحين مش موجد على النت كان اسم الدومين bdr130.net, ااختار اسم واتعب فيه ربنا هيكرمك فيه ولو على الاسامى فى
ساحة التطوير SQUARE-DEV
بوابه التطوير GATE-DEV
البوابه الدومين Z-GATE
المطورون العرب ARABDEV
لينكات عربيه LEENKAT-AR
وهكذا

abo-karim
05-03-2018, 05:05 PM
بخصوص الاسماء انا حابب بالفرانكو اراب ذا جيت او بالعربيه البوابة او z-gate بالانجليزية.

الاسم سهل وهيعلق مع الناس

S!L3NT H!LL
05-03-2018, 06:35 PM
بخصوص الاسماء انا حابب بالفرانكو اراب ذا جيت او بالعربيه البوابة او z-gate بالانجليزية.

الاسم سهل وهيعلق مع الناس

براك الله فيك ابو كريم , طيب شوف علي انا في شي واحد ما فهمته
لو كان دومين شبيه بس الاسم غريب ,
ول يكون اخذت مثلا دومين فس هيلبرنت بامتداد اخر تمام وسميت المنتدى ساحة التطوير ايش رايك . ؟ خطا ولا لا
ايضا المنتدى انا راح اعمله من باب التغير علما اني لا احب الزين فورو ابدا ولاكن لعل وعسى يتم على خير.

abo-karim
05-03-2018, 07:48 PM
بص ياباشا جوجل لا يراى اسم بس او رابط بس انما يقوم بارشفة اسم ودومين وهذا يكون واضح جدا عندما تقوم باضافة رابط موقعك لاول مره.

https://www.helpernt.com/vb/attachment.php?attachmentid=1634&stc=1&d=1525366046

فمثلا هتختار دومين شبيه بيهلبرنت وتختار اسمه اخر او العكس الموضوع بالنسبه للجوجل واحد لانه عنده فى الذاكره او ارشيفه هو مسجل الاثنين رابط وعنوان.
وحان الان السوال ايه الفائده عندما تختار دومين شبه دومين موجود بس الاسم متخلف هل هتكسب باك لينك مثلا او زوار لا لان فى شى اسمه مسك كلمه و شى اخر اسمه النيتش وللمعرفه اكثر راجع هذا.
ما هو النيتش Niche وما المقصود بمدونة النيتش ؟ (https://www.helpernt.com/vb/showthread.php?t=3240)
ماهو النيتش ( Niche ).. وطرق توليد الأفكار (https://www.helpernt.com/vb/showthread.php?t=5912)
الباك لينك الداخلي ومدي تاثيرة علي مسك الكلمات (https://helpernt.com/vb/showthread.php?t=1822)
الطرق الشرعية لأستهداف الكلمات والسيطرة عليها NO MOre Spam (https://helpernt.com/vb/showthread.php?t=2599)

S!L3NT H!LL
05-03-2018, 07:57 PM
بص ياباشا جوجل لا يراى اسم بس او رابط بس انما يقوم بارشفة اسم ودومين وهذا يكون واضح جدا عندما تقوم باضافة رابط موقعك لاول مره.

https://www.helpernt.com/vb/attachment.php?attachmentid=1634&stc=1&d=1525366046

فمثلا هتختار دومين شبيه بيهلبرنت وتختار اسمه اخر او العكس الموضوع بالنسبه للجوجل واحد لانه عنده فى الذاكره او ارشيفه هو مسجل الاثنين رابط وعنوان.
وحان الان السوال ايه الفائده عندما تختار دومين شبه دومين موجود بس الاسم متخلف هل هتكسب باك لينك مثلا او زوار لا لان فى شى اسمه مسك كلمه و شى اخر اسمه النيتش وللمعرفه اكثر راجع هذا.
ما هو النيتش niche وما المقصود بمدونة النيتش ؟ (https://www.helpernt.com/vb/showthread.php?t=3240)
ماهو النيتش ( niche ).. وطرق توليد الأفكار (https://www.helpernt.com/vb/showthread.php?t=5912)
الباك لينك الداخلي ومدي تاثيرة علي مسك الكلمات (https://helpernt.com/vb/showthread.php?t=1822)
الطرق الشرعية لأستهداف الكلمات والسيطرة عليها no more spam (https://helpernt.com/vb/showthread.php?t=2599)

بارك الله فيك حقيقة افدتني بشكل كامل ,
ولاكن المشكلة ليس لدي اي فكرة عن الدومين والاسم احتاج الدومين ان يكون بشكل قصير والاسم متوسط .
هنا مشكلتي.

abo-karim
05-03-2018, 08:05 PM
تستطيع افادتى حول الاسم وانشاء الله بساعدك

انت من اهم اعضائنا

S!L3NT H!LL
05-03-2018, 08:09 PM
تستطيع افادتى حول الاسم وانشاء الله بساعدك

انت من اهم اعضائنا

بارك الله فيك , ان شاء الله حاليا قاعد اجمع اكبر قدر من الاسماء ومجرد اختيار اسم منها اوافيك بالاسم ان شاء الله
يسعد قلبك ماتقصر يامال الخير.

abo-karim
05-03-2018, 08:14 PM
تسلم اخى

ودائما هنا لمساعدتكم

ابو كريم

S!L3NT H!LL
05-03-2018, 10:56 PM
تسلم اخى

ودائما هنا لمساعدتكم

ابو كريم

حصلت نطاقين , هذا الاول
xf-3.comوهذا الثاني
xf-9.com
مارايك اي الافضل + قررت الاسم يكون مجتمع الدعم العربي - XenForo
هذا افضل شي شوفته مناسب.

MesterPerfect
05-04-2018, 01:19 AM
السَلام عليكم
طبعا لو تسمح لي أخي بالتدخل
أرى أن xf-3 هو الأجمل
من أول ما سمعته أعجبني صراحتا على الرغم من أن في
xf-9 لكن xf-3 أعجبتني أكتر
والرأي طبعا لكم ولمديرينا أبو كريم

هيلبرنت
05-04-2018, 09:28 AM
معلش ياشباب هو رقم 3 فى الدومين او 9 معناه ايه

S!L3NT H!LL
05-04-2018, 09:42 AM
معلش ياشباب هو رقم 3 فى الدومين او 9 معناه ايه

شوف معي رقم 9 مالوش معنا
بس رقم 3
اختصار كلمة 3arab
يعني حرف العين في لغة الشات رمزه 3
اتمنى اني وضحت

S!L3NT H!LL
05-04-2018, 09:48 AM
السَلام عليكم
طبعا لو تسمح لي أخي بالتدخل
أرى أن xf-3 هو الأجمل
من أول ما سمعته أعجبني صراحتا على الرغم من أن في
xf-9 لكن xf-3 أعجبتني أكتر
والرأي طبعا لكم ولمديرينا أبو كريم

بارك الله فيك , مشاركة طيبة وتم الاخذ بها.

هيلبرنت
05-04-2018, 10:12 AM
لو كده يبقى كلام الاخ MesterPerfect مضبوط XF-3 له معنى

هيلبرنت
05-04-2018, 10:16 AM
شوف كده
xf-3rab.com
xf-arab.com
xenforo-ar.net
xenforo-arab.com

S!L3NT H!LL
05-04-2018, 10:38 AM
شوف كده
xf-3rab.com
xf-arab.com
xenforo-ar.net
xenforo-arab.com

يعني هذه الدومينات افضل من
www.xf-3.com

هيلبرنت
05-04-2018, 10:51 AM
مش موضوع احسن لا طبعا اللى انت اخترته قصير جدا وسهل جدا حفظه انا بس كنت بقترح لسماء اخرى
عندى سوال لو عندك امكانيه انا بتكلم هنا عن الفلوس وتقدر تحجز سيرفر بحيث توزع منه استضافة مجانيه ده هيعلى الدومين وساعتها تخليك على بلس تيم لانه اسم بصراحة عجبنى وشايفه كموقع استضافة روعه وجنبها تعمل المنتدى على صب دومين هيكون مثلا
forum.plus-team
كده ايه رائيك
وتخليى اللى حابب يحجز اضتافة مجانيه عندك لازم يكون مشترك بمنتداك وله مواضيع ستجد رواج عااااااااالى

S!L3NT H!LL
05-04-2018, 11:03 AM
مش موضوع احسن لا طبعا اللى انت اخترته قصير جدا وسهل جدا حفظه انا بس كنت بقترح لسماء اخرى
عندى سوال لو عندك امكانيه انا بتكلم هنا عن الفلوس وتقدر تحجز سيرفر بحيث توزع منه استضافة مجانيه ده هيعلى الدومين وساعتها تخليك على بلس تيم لانه اسم بصراحة عجبنى وشايفه كموقع استضافة روعه وجنبها تعمل المنتدى على صب دومين هيكون مثلا
forum.plus-team
كده ايه رائيك
وتخليى اللى حابب يحجز اضتافة مجانيه عندك لازم يكون مشترك بمنتداك وله مواضيع ستجد رواج عااااااااالى

فكرتك اعجبتني , والله وبخصوص البقاء على نفس الدومين فعليا الدومين عاجبني و المنتدى نفسه عاجبني لاكن شايف المشاكل الي فيه ما تعطي للواحد دعم معنوي , فقلت بجرب اغير المنتدى .

بس لوكانت الاستضافة مجانية كيف راح اشهرها هنا المشكلة

هيلبرنت
05-04-2018, 11:17 AM
فكرتك اعجبتني , والله وبخصوص البقاء على نفس الدومين فعليا الدومين عاجبني و المنتدى نفسه عاجبني لاكن شايف المشاكل الي فيه ما تعطي للواحد دعم معنوي , فقلت بجرب اغير المنتدى .

بس لوكانت الاستضافة مجانية كيف راح اشهرها هنا المشكلة

موضوع الاشهار بالنسبه للاستضافات اللى بتقدم خدمات الاستضافة المجانيه مافيش اسهل منها لان معظم الشباب وحتى البنات اللى حابين يعملو مواقع نوعين اما عايزين حاجة مجانيه يجربو فيها حالهم او انهم لا يريدو يدفعو فلوس والنوعين كتبر جدا.
الاهم هنا انك تكون عارف ازاى توزع مساحات ودى ليها دروس اكيد اللى هتحجز من عنده سيرفر سيوفر لكل هذه الدروس وساعتها تقدر تحط اعلانات جوجل والزهر يلعب هههههههه

S!L3NT H!LL
05-04-2018, 11:57 AM
موضوع الاشهار بالنسبه للاستضافات اللى بتقدم خدمات الاستضافة المجانيه مافيش اسهل منها لان معظم الشباب وحتى البنات اللى حابين يعملو مواقع نوعين اما عايزين حاجة مجانيه يجربو فيها حالهم او انهم لا يريدو يدفعو فلوس والنوعين كتبر جدا.
الاهم هنا انك تكون عارف ازاى توزع مساحات ودى ليها دروس اكيد اللى هتحجز من عنده سيرفر سيوفر لكل هذه الدروس وساعتها تقدر تحط اعلانات جوجل والزهر يلعب هههههههه

هههههه خير ان شاء الله ’ بخصوص المساحات سهلة من فترة كان عندي سيرفر كامل من داتا سنتر وكان عندي استضافة وكل شي زي ال*** ,
بس خطر في بالي فكرة لو اكمل في vb وارجع باك اب قبل المشكلة ايش بيصير في الروابط الي نزلت اليوم وتارشفت مثلا . بتخرب الارشفة ؟

ولا اككمل في فكرة دعم الزين فورو بالرغم من هالسكربت ما حبيته ابدا

S!L3NT H!LL
05-04-2018, 01:05 PM
هههههه خير ان شاء الله ’ بخصوص المساحات سهلة من فترة كان عندي سيرفر كامل من داتا سنتر وكان عندي استضافة وكل شي زي العسل ,
بس خطر في بالي فكرة لو اكمل في vb وارجع باك اب قبل المشكلة ايش بيصير في الروابط الي نزلت اليوم وتارشفت مثلا . بتخرب الارشفة ؟

ولا اككمل في فكرة دعم الزين فورو بالرغم من هالسكربت ما حبيته ابدا

هيلبرنت
05-04-2018, 02:15 PM
هو اسكريبت الزين فورو مش عارف تحس ان الجيل الثانى قضى عليه
عموما خليك شامل لحد ماتستقر على شى تكون مركز فيه

S!L3NT H!LL
05-04-2018, 03:31 PM
هو اسكريبت الزين فورو مش عارف تحس ان الجيل الثانى قضى عليه
عموما خليك شامل لحد ماتستقر على شى تكون مركز فيه

محتار والله , مش عارف المشكلة المنتدى الحالي مشاكله كثيرة .
والزين فورو متشجع له بس المشكلة هالسكربت احس ماحد يستخدمه الا الديف بوينت وباقي المنتديات الي حولت له بتحاول ترجع لل vb

S!L3NT H!LL
05-04-2018, 04:30 PM
صحيح , خطرت في بالي فكرة ,
احجز هذا الدومين .

www.xf-3.comوابدا فيه vb من الصفر ,لاكن الي محيرني شوي انه من الصعب اشهر المنتدى وفيه منتديات كثيرة قبل منتداي .
الدومين مختلف , وبخلي اسم المنتدى شبكة بلس تيم نفس الشي
يعني ما انوقع الاسم الاول يؤثر على ارشفة المنتدى الجديد .
ايش رايك انت ؟!

هيلبرنت
05-04-2018, 06:44 PM
شوف الاسماء دى متوافره
arab-vb.com
منتدى عرب فى بى
arab-xf.com
منتدى زين فورو بالعربى

من راى اللحق احجز واحد منهم او الاثنين

S!L3NT H!LL
05-04-2018, 06:51 PM
شوف الاسماء دى متوافره
arab-vb.com
منتدى عرب فى بى
arab-xf.com
منتدى زين فورو بالعربى

من راى اللحق احجز واحد منهم او الاثنين

دومينات حلوة , لاكن لو انا اخذت الدومين الي مفكر فيه وركبت عليه منتداي ال vb بس من الصفر
وابدا في ابو كريم قلي اسم الدومين عادي مش شرط يطابق اسم المنتدى
وسميت المنتدى شبكة بلس تيم , ايش رايك في الموضوع.
وهسا تفاجات صاحب منتدى الي مخالف القوانين اليوم ناسخ موضوع من عندي وحاطه في منتداه والمشكلة موضوعه الكوبي بيست مارشف وفي اول صفحة وموضوعي مختفيي

لذلك الاستمرار على منتداي الحالي يطلب تغير الدومين بشكل اجباري :(

هيلبرنت
05-04-2018, 06:57 PM
بص انا حابب اسم الدومين يكون نفسه هو الاسم بالعربى شوف دول
pluseteam.com
او
plusteam.com
او
pluse-team.com

هيلبرنت
05-04-2018, 06:58 PM
الموضوع الان لديك انا وفرت لك اكثر من اسم
وكل العناوين بالعريى نفس اسم الدومين

هيلبرنت
05-04-2018, 06:59 PM
افضل لك pluse-team.com

S!L3NT H!LL
05-04-2018, 07:01 PM
يعني ابدا ما تنصحني في هذا الدومين
xf-3.com

هيلبرنت
05-04-2018, 07:03 PM
يعني ابدا ما تنصحني في هذا الدومين
xf-3.com

ماشى طب هتسميه ايه بالعربى

S!L3NT H!LL
05-04-2018, 07:11 PM
ماشى طب هتسميه ايه بالعربى

لو كان vb
راح يكون نفس الشي شبكة بلس تيم .
لو كان دعم زين فورو
مجتمع الدعم العربي - XF

هيلبرنت
05-04-2018, 07:13 PM
لو كان vb
راح يكون نفس الشي شبكة بلس تيم .
لو كان دعم زين فورو
مجتمع الدعم العربي - xf

لو مجتمع الدعم العربي - xf مافيش مشكله

لكن لو فى بى ومصر على اسم بلس تيم اختار واحد من الاسماء اللى وضعتها لك وماتقلقش على الارشفه

S!L3NT H!LL
05-04-2018, 07:16 PM
لو مجتمع الدعم العربي - xf مافيش مشكله

لكن لو فى بى ومصر على اسم بلس تيم اختار واحد من الاسماء اللى وضعتها لك وماتقلقش على الارشفه
تمام يعني هل بيلعب دور لو على الاسم القديم بلس تيم , ولا من باب التناسق مع الدومين والعنوان؟

هيلبرنت
05-04-2018, 07:22 PM
تمام يعني هل بيلعب دور لو على الاسم القديم بلس تيم , ولا من باب التناسق مع الدومين والعنوان؟

من باب التنسيق وبخصوص الارشفه انت الان محترف فيها اخبار هاك التنين ايه فى مواقع اجنبيه نزعه كود التبليغ لو هتجربه خليه على منتدى قديم الدومين الجديد اللى هتحجزه كل الشغل اللى فيه على نظافه.

S!L3NT H!LL
05-04-2018, 07:26 PM
بامكاني احجز الدومين الاثنين
xf-3.com
و
plus-team.com
ب 2.48 دولار فقطط!
الدومينات محلولة ولاكن تنصحني اخذ باك اب واحطه ع الدومين الجديد ولا لا , المشكلة انه لو في طريقة انقل الاعضاء والاقسام والمواصيع فقط يكون الامر سهل جدا علي !

بخصوص الارشفة عندي اظن انها متوقفة بسبب تعطيل هاك مولد الخرائط حذفتها جميعا من السي بنل ومعتمد على خريطة xml
وهاك التنين شكلي راح اجربه الحين على زي ما قلت التجربة على الدومين القديم والشغل الجديد بنظافة افضل .
لاكن صاحب شبكة قهوتنا شككني باعدادتي ال vbseo لاكن المشكلة انه دعم ترايدنت نفسه قالي سليمة وماعليها اي خطا ....
هذا الموضوع ارهقني يارجل .

هيلبرنت
05-04-2018, 07:37 PM
سيبك من الشاب بتاع قهوتنا

اما بخصوص نقل الاعضاء انت لديك 45 عضو بس انت ممكن تسيب المنتدى القديم مفتوح وفى الهيدر تكتب رساله ان المنتدى تم تحويله واصبح هذا المنتدى للقراءه فقط بس ياسيدى.

اما بخصوص المواضيع امنع اى محتوى او برامج محميه الا اذا كانت من الموقع الرسمى وعلى البركة

S!L3NT H!LL
05-04-2018, 07:51 PM
سيبك من الشاب بتاع قهوتنا

اما بخصوص نقل الاعضاء انت لديك 45 عضو بس انت ممكن تسيب المنتدى القديم مفتوح وفى الهيدر تكتب رساله ان المنتدى تم تحويله واصبح هذا المنتدى للقراءه فقط بس ياسيدى.

اما بخصوص المواضيع امنع اى محتوى او برامج محميه الا اذا كانت من الموقع الرسمى وعلى البركة

تمام بخصوص الاعضاء عادي ما عندي مشكلة بس الاقسام و المواضيع اقدر انقلها ولا مستحيل ؟

هيلبرنت
05-04-2018, 09:19 PM
شاهد هذا الموضوع
كيف تختار اسم نطاق لموقعك (https://www.helpernt.com/vb/showthread.php?t=7214)

S!L3NT H!LL
05-04-2018, 09:38 PM
شاهد هذا الموضوع
كيف تختار اسم نطاق لموقعك (https://www.helpernt.com/vb/showthread.php?t=7214)

حلو بارك الله فيك ,
لاكن كان ودي احجز xf-3
لاكن نصحتني في plus-team
<
بارغم من ان الاول قصيير جدا , ولاكن من المتوقع احجز الاثنين.

MesterPerfect
05-05-2018, 01:00 AM
السَلام عليكم من جديد
هو أخي plus-team وا xf3 الأثنين رائعين وممكن تحجز أي واحد منهما حسب التريده أنت
وبالنسبة لأختيار ما ستعمل فيه انا شايف إن اسكربت الأكسنفورو جيد يا جماعة وأيضا أكيد هيتحسن مع الووقت
مع أني لم أحب أبدا الجيل الثاني منه على عكس الجيل الأول الذي أحببته كثيرا أكثر من أي اسكربت آخر
ولو هتعمل دعم أخي لهذا الاسكربت يكون شيء رائع بس يكون مجاني ههههه :D أمزح معك طبعا هذه حريتك
وأما لو هتعمل عليه أستضافة مجانية فسيكون أمر رائع أيضا وسأكون من أول المسجلين عندك :)
ولو تعمل أستضافة مجانية ودعم للxenforo معا هيكون شيء خيالي وممكن تعمل عروض على ترقية الأستضافة
لمدفوع وتثبيت اسكربت الxenforo هيكون شيء ولا في الخيال طبعا ولك كل الحرية في ذلك أخي الحبيب
المهم شوف أنت تحب تعمل أيه وتوكل على الله وأبدأ فيه وربنا يوفقك في أي شيء تختاره
ولو هتعمل دعم سأكون من أول المسجلين عندك ولو أستضافة سأكون من أول المستضافين لديك إن شاء الله
بالتوفيق أخي الحبيب

S!L3NT H!LL
05-05-2018, 12:00 PM
السَلام عليكم من جديد
هو أخي plus-team وا xf3 الأثنين رائعين وممكن تحجز أي واحد منهما حسب التريده أنت
وبالنسبة لأختيار ما ستعمل فيه انا شايف إن اسكربت الأكسنفورو جيد يا جماعة وأيضا أكيد هيتحسن مع الووقت
مع أني لم أحب أبدا الجيل الثاني منه على عكس الجيل الأول الذي أحببته كثيرا أكثر من أي اسكربت آخر
ولو هتعمل دعم أخي لهذا الاسكربت يكون شيء رائع بس يكون مجاني ههههه :D أمزح معك طبعا هذه حريتك
وأما لو هتعمل عليه أستضافة مجانية فسيكون أمر رائع أيضا وسأكون من أول المسجلين عندك :)
ولو تعمل أستضافة مجانية ودعم للxenforo معا هيكون شيء خيالي وممكن تعمل عروض على ترقية الأستضافة
لمدفوع وتثبيت اسكربت الxenforo هيكون شيء ولا في الخيال طبعا ولك كل الحرية في ذلك أخي الحبيب
المهم شوف أنت تحب تعمل أيه وتوكل على الله وأبدأ فيه وربنا يوفقك في أي شيء تختاره
ولو هتعمل دعم سأكون من أول المسجلين عندك ولو أستضافة سأكون من أول المستضافين لديك إن شاء الله
بالتوفيق أخي الحبيب

بارك الله فيك ما تقصر يابعدي ,
ان شاء الله كل شي بخير وشاكر لك نية المساعددة ,
راح احجز الدومين الاول والثاني ان شاء الله واحد زين فورو واحد vb

MesterPerfect
05-05-2018, 03:23 PM
بارك الله فيك ما تقصر يابعدي ,
ان شاء الله كل شي بخير وشاكر لك نية المساعددة ,
راح احجز الدومين الاول والثاني ان شاء الله واحد زين فورو واحد vb

بالتوفيق أخي الحبيب
وفي أنتظارك لدعم xenforo :)

S!L3NT H!LL
05-05-2018, 04:04 PM
بالتوفيق أخي الحبيب
وفي أنتظارك لدعم xenforo :)

اللهم امين , بخصوص الزين فورو ممكن تتاخر قليلا اذا صارت , لازم ارتب بعض الامور وان شاء الله يكون التوفيق من الله.

MesterPerfect
05-05-2018, 06:56 PM
اللهم امين , بخصوص الزين فورو ممكن تتاخر قليلا اذا صارت , لازم ارتب بعض الامور وان شاء الله يكون التوفيق من الله.
بإذن الله
بالتوفيق أخي الحبيب ويريت أعلامنا هنا عندما تبدأ كي نسجل في المنتديات التي ستبدأ فيها أي ما كان محتواها :d

S!L3NT H!LL
05-05-2018, 06:58 PM
بإذن الله
بالتوفيق أخي الحبيب ويريت أعلامنا هنا عندما تبدأ كي نسجل في المنتديات التي ستبدأ فيها أي ما كان محتواها :d

هههههه ناوي تعطينا مخالفة انت blow
ان شاء الله خير في حال اعتماد اسم كل شي محلول.
شاكر لك حسن المشاركة في الموضوع!