عيد الاضحى المبارك

مواضيع تهمك

ركن شروحات الزين فورو XENFORO هذا القسم خاص بكل شروحات إستخدام XENFORO وتعديلات القوالب

طريقة اضافة عنوان الموضوع الى النافبار او مسار التنقل Breadcrumb لزيادة الارشفة وكسب ثقة جوجل

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته مازلنا نبحث دائما عن ايجاد وطرح كل ما هو حصرى وجيد ويخدم المواقع العربيه...

احصائياتى

الردود
17

المشاهدات
5789
abo-karim
.:: Administrator ::.
  • abo-karim has much to be proud ofabo-karim has much to be proud ofabo-karim has much to be proud ofabo-karim has much to be proud ofabo-karim has much to be proud ofabo-karim has much to be proud ofabo-karim has much to be proud ofabo-karim has much to be proud of

• abo-karim غير متواجد حالياً

+التقييم
20

الاقامة
ام الدنيــ EGYPT ــا

نظام التشغيل
windows 7

10-07-2017, 12:32 AM
المشاركة 1
10-07-2017, 12:32 AM
المشاركة 1
افتراضي طريقة اضافة عنوان الموضوع الى النافبار او مسار التنقل Breadcrumb لزيادة الارشفة وكسب ثقة جوجل
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
مازلنا نبحث دائما عن ايجاد وطرح كل ما هو حصرى وجيد ويخدم المواقع العربيه واليوم اتيت لكم بطريقة تجعل منتداك مثل منتديات الفى بى VB وايضا تزود ثقة جوجل فى موقعك وتساعد محركات البحث فى ارشفة موقعك بشكل جديد وذلك من حلال اضافة عنوان الموضوع والكل يعلم اهمية عنوان الموضوع لمحركات البحث وعلى راسهم جوجل فكلما زادت العناوين المورشفه لدى جوجل تقدم موقعك اكثر واصبح له شان المهم لن نكثر من الكلام الصور خير دليل.

الصوره الاول والمنتدى على وضعه التقليدى او الرسمى

الصوره الثانية تظهر لنا اضافة العنوان الى مسار التنقل

الخطوات
ادخل الى لوحة تحكم منتداك >>> المظهر >>> البحث فى القوالب >>> ابحث عن قالب اسمه thread_view >>> بداخله ابحث عن هذا الكود
كود:
<xen:navigation>
    <xen:breadcrumb source="$nodeBreadCrumbs" />
</xen:navigation>
استبداله بــــ
كود:
<xen:navigation>
    <xen:breadcrumb source="$nodeBreadCrumbs" />
    <xen:breadcrumb href="{xen:link threads/, $thread}">{$thread.title}</xen:breadcrumb>
</xen:navigation>
ثم قم بالحفظ ومبارك عليكم الكود
الشرح خاص بنا يرجى الاشارة لموقعنا عند النقل
موضوع بدون رد موضوع ميت اضف رد ان اعجبك

قديم 10-07-2017, 07:53 AM
المشاركة 2
رحلات تايلاند
.:: عضو فعال ::.
  • رحلات تايلاند غير متواجد حالياً
افتراضي رد: طريقة اضافة عنوان الموضوع الى النافبار او مسار التنقل Breadcrumb لزيادة الارشفة وكسب ثقة جوجل
رائع أخي أبو كريم الله يعطيك العافية بإنتظار الجديد الله يخليك وخصوصا تعديلات على الإستايل اللى أضفتها فى إستايل هيلبر يا ريت لو تظبطها فى شروحات وأكون لك من الشاكرين

تحياتى وتقديرى

قديم 10-07-2017, 08:15 AM
المشاركة 3
رحلات تايلاند
افتراضي رد: طريقة اضافة عنوان الموضوع الى النافبار او مسار التنقل Breadcrumb لزيادة الارشفة وكسب ثقة جوجل
ملاحظة يا غالى .. يوجد رابط الموضوع على العنوان ثم يرجع يتكرر الرابط على الموضوع بعد النافبار !
مش ممكن يكون فقط الرباط على إسم الموضوع بعد النافبار و فى النافبار بدون رابط على الموضوع ؟

تحياتي لك

قديم 10-07-2017, 10:44 AM
المشاركة 4
هيلبرنت
.:: رفيق درب ::.
  • هيلبرنت غير متواجد حالياً
طريقة اكثر من رائعه .

دورت عليها فى المنتديات اللى مركبه الزينفورو ولم اجدها

عشرة على عشرة

قديم 10-07-2017, 12:45 PM
المشاركة 5
abo-karim
رائع أخي أبو كريم الله يعطيك العافية بإنتظار الجديد الله يخليك وخصوصا تعديلات على الإستايل اللى أضفتها فى إستايل هيلبر يا ريت لو تظبطها فى شروحات وأكون لك من الشاكرين

تحياتى وتقديرى
حياك الله اخى

بخصوص الاستايلات اعتقد بانى مش هطرح استايلات تانى لان كل من حمل الاستايل ووضعه على موقع حذف حقوقى من عليه الا من رحم ربه

قديم 10-07-2017, 12:47 PM
المشاركة 6
رحلات تايلاند
بعد اذنك أخي أبوكريم .. لقد قمت بإقتباس وتعديل على الإستايل الخاص بى وأخذت بعض الاكواد من إستايل هيلبر نت فى الرئيسية وإضافة رد

إن أردت أن أحذفهم حفظا للحقوق لا مانع أنا حاضر

قديم 10-07-2017, 01:03 PM
المشاركة 7
abo-karim
ملاحظة يا غالى .. يوجد رابط الموضوع على العنوان ثم يرجع يتكرر الرابط على الموضوع بعد النافبار !
مش ممكن يكون فقط الرباط على إسم الموضوع بعد النافبار و فى النافبار بدون رابط على الموضوع ؟

تحياتي لك

اى رابط يتكرر مافيش غير رابط واحد بس هو رابط عنوان الموضوع الى تم اضافته فى الشرح اللى احنا بصدده الان , غير كده مافيش روابط اخرى اتمنى لو فى غير واضح قم بتفسيره من خلال صورة ستفيدنا اكثر

قديم 10-07-2017, 01:09 PM
المشاركة 8
abo-karim
بعد اذنك أخي أبوكريم .. لقد قمت بإقتباس وتعديل على الإستايل الخاص بى وأخذت بعض الاكواد من إستايل هيلبر نت فى الرئيسية وإضافة رد

إن أردت أن أحذفهم حفظا للحقوق لا مانع أنا حاضر

طبعا لا اخى انا قصدت هنا الاشخاص اللى ركبو استايلى على مواقعهم ثم حذف حقوقى اللى اسفل الفوتر , لكن الاخوة اللى زيك لهم منى كل حب واحترام وتقدير لانهم قام بتطوير استايلاهم من خلال الدروس والقوالب التى اقوم بطرحها وده اسمه تطوير حيث هدفى فى تطوير القوالب وطرحها للاخوه هنا نابعه من ايمانى فى وجود مطور عربى يقوم بتطوبر وتحديث القوالب حتى تزين مواقع اخوتى ,

ارجو ان يكون كلام اتضح

قديم 10-07-2017, 01:33 PM
المشاركة 9
رحلات تايلاند
اى رابط يتكرر مافيش غير رابط واحد بس هو رابط عنوان الموضوع الى تم اضافته فى الشرح اللى احنا بصدده الان , غير كده مافيش روابط اخرى اتمنى لو فى غير واضح قم بتفسيره من خلال صورة ستفيدنا اكثر
تمام يا غالى كان يوجد خطأ لأني مطبق طريقة الاخ هيلبر وأيضا طريقتك فى النافبار أصبح يوجد رابطين
قمت بعمل شرح واحد والإستغناء عن الاخر حتي لا يتكرر الرابط

شكرا لك أخي العزيز

قديم 10-07-2017, 01:36 PM
المشاركة 10
رحلات تايلاند
طبعا لا اخى انا قصدت هنا الاشخاص اللى ركبو استايلى على مواقعهم ثم حذف حقوقى اللى اسفل الفوتر , لكن الاخوة اللى زيك لهم منى كل حب واحترام وتقدير لانهم قام بتطوير استايلاهم من خلال الدروس والقوالب التى اقوم بطرحها وده اسمه تطوير حيث هدفى فى تطوير القوالب وطرحها للاخوه هنا نابعه من ايمانى فى وجود مطور عربى يقوم بتطوبر وتحديث القوالب حتى تزين مواقع اخوتى ,

ارجو ان يكون كلام اتضح
أشكرك اخي الحبيب وده عشمنا فيك يا غالى .. طيب الله يحفظك تقولي القالب إللى فيه الوسوم والنافيار إسمه بس بارك الله فيك

تحياتي وتقديرى

اضافة رد

العلامات المرجعية

طريقة اضافة عنوان الموضوع الى النافبار او مسار التنقل Breadcrumb لزيادة الارشفة وكسب ثقة جوجل